Mnoho firem má dnes své vlastní internetové stránky. Dalo by se dokonce říci, že v dnešní době je něco takového nezbytné. Statistiky nám jasně ukazují, že podniky, které nejsou na internetu, mají mnohem nižší zisky, a nejlépe si pak vedou ty, které mají i svůj vlastní web. O ten se však musí někdo starat, a to není jednoduchá práce.
Nestačí totiž jen aktualizovat informace, které na stránce jsou. Také je potřeba, aby byl web propojen se skladem a ukazoval potenciálním zákazníkům, kolik kusů daného zboží je k dispozici, a na jaké prodejně, to vše v reálném čase.
Dále je nutné moderovat diskusi, pokud je zde zavedena (a na valné většině webů bývá). Pokud ji totiž nemoderujeme, obvykle se velmi rychle zvrhne někam úplně jinam, do témat vůbec nesouvisejících s naší firmou či daným produktem, často se pak zvrhávají do nejrůznějších urážek.
Výše zmíněné jsou věci, které mají přímý dopad na zákazníky a na to, jak tito danou firmu vnímají. Neznamená to však, že je to vše. Také je nutné pravidelně aktualizovat a zlepšovat zabezpečení našeho webu proti nahackování. A ani to není snadné, neboť hackeři vymýšlí stále nové metody, jak bezpečnostní opatření obejít.
Je jasné, že tyto úkoly nemůže zvládnout laik. Jistě, v menších firmách toto vše dělá majitel sám, avšak výsledek také podle toho vypadá. Není tedy divu, že úspěšné podniky si k tomuto účelu najímají skutečné profesionály, nikoliv programátory, nýbrž webmastery, kteří mají se správou internetových stránek zkušenosti a mají také potřebné znalosti.
Bohužel tato práce je často širokou veřejností nedoceněna. Vidíme totiž pouze výsledek, nikoliv práci, která k němu vedla, ani úsilí, které stojí za zachováním určitého standardu daného webu. To je také důvod, proč je veřejnost přesvědčena, že tuto práci může dělat každý, kdo se jen trochu vyzná v počítačích. Ano, technicky vzato může. Ovšem k tomu, aby ji dělal skutečně dobře a aby výsledek skutečně stál za to a projevil se pozitivně na zisku firmy, je potřeba víc.