Je hodnÄ› dÄ›tÃ, které se už odmalinka zajÃmajà o vÄ›du a nebo tÅ™eba také se zajÃmajà o uÄenÃ. MÄ› se lÃbÃ, když tÅ™eba rodiÄe také podporujà své dÄ›ti, když své dÄ›ti podporujà v tom, co je dobré. Když dÄ›ti nÄ›co zajÃmá. Já mám syna a toho právÄ› bavà svÄ›t poÄÃtaÄů a také vÄ›da a technika a také vesmÃr, jsem za to opravdu ráda. Syn má tyto záliby a že ho tohle bavÃ. Protože nevÃm, o co by se syn zajÃmal, kdyby nemÄ›l žádné konÃÄky, ÄÃm bych ho vlastnÄ› zabavila? Takhle vždycky synovi tÅ™eba koupÃm puzzle vesmÃru a nebo tÅ™eba nÄ›jaký atlas svÄ›tových dÄ›jin a nebo tÅ™eba globus. V poslednÃm půlroce syna opravdu hodnÄ› zajÃmajàprávÄ› puzzle a globus.
Už snad pozná vÅ¡echny státy a také nÄ›která hlavnà mÄ›sta. A to je zatÃm syn osmiletý chlapec. Já si myslÃm, že když takhle dÃtÄ› má v tom zálibu a uÄà se to vlastnÄ› formou hrou a uÄà se to kvůli tomu, že on prostÄ› sám chce od sebe, tak je to potom dvojnásobnÄ› lepÅ¡Ã, nebo snad trojnásobnÄ› lepÅ¡Ã, protože ÄlovÄ›k, když nÄ›co chce dÄ›lat dobrovolnÄ› a má o to zájem a bavà ho to, tak se to nauÄà vždycky desetkrát rychleji, než tÅ™eba nÄ›co, co se musà nauÄit povinnÄ›.
TÅ™eba co se musà nauÄit do druhého dne, tohle právě je tÅ™eba ve Å¡kole. Je to opravdu nÄ›kdy hodnÄ› složité. Já jsem tÅ™eba ve Å¡kole absolutnÄ› nesnášela, když jsme se mÄ›li nauÄit tÅ™eba básniÄku. NÄ›která básniÄka mi tÅ™eba Å¡la ihned, ale nÄ›které byly tak opravdu nespecifické. Takové pÅ™eplácané, že absolutnÄ› jsem se nedokázala zapamatovat tÅ™eba ani prvnÃch pÄ›t řádků. I když vÄ›da a vzdÄ›lávánà mÄ› opravdu hodnÄ› bavÃ, tak absolutnÄ› nechápu, co to má za význam. Když se dÄ›ti musà umÄ›t básniÄky nazpaměť, co má tohle spoleÄného se vzdÄ›lávánÃm? Podle mého názoru nic. Tak jsem si Å™ekla, že jednoduÅ¡e když mé dÃtÄ› nÄ›kdy dostane ve Å¡kole tÅ™eba Å¡patnou známku z toho, že neumÄ›lo básniÄku, tak si s tÃm hlavu dÄ›lat rozhodnÄ› nebudu.Â